کد خبر : 208873
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 اسفند 1402 - 11:24

۱۰ نکته سئو برای افزایش ترافیک وب سایت شما در سال ۲۰۲۴

۱۰ نکته سئو برای افزایش ترافیک وب سایت شما در سال ۲۰۲۴

  این نکات سئو به شما کمک می کند در موتورهای جستجوگر گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنید تا دید جستجو را افزایش دهید و ترافیک بیشتری را برای سایت خود ایجاد کنید.   ۱. سرعت سایت را در نظر داشته باشید گوگل اعلام کرده است که سرعت صفحه یک عامل

 

این نکات سئو به شما کمک می کند در موتورهای جستجوگر گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنید تا دید جستجو را افزایش دهید و ترافیک بیشتری را برای سایت خود ایجاد کنید.

 

۱. سرعت سایت را در نظر داشته باشید

گوگل اعلام کرده است که سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی برای جستجو و تبلیغات گوگل است. با تمرکز گوگل بر تجربه کاربری، صفحات کند باعث نارضایتی کاربران و به نوبه خود رتبه پایین تر می شود.

و با افزایش روزافزون رقابت در وب، سیگنال‌های سرعت صفحه احتمالاً برای رتبه‌بندی مهم‌تر می‌شوند.

 

انتخاب یک ارائه دهنده میزبانی وب سریع و قابل اعتماد برای ایجاد یک پایه محکم برای تلاش های وب سایت و SEO شما بسیار مهم است.

 

اگر هنوز سایت و میزبان ندارید یا به فکر تغییر شرکت های میزبان وب برای عملکرد بهتر هستید، این هاست های سریع Google Cloud برای وردپرس را بررسی کنید.

 

همانطور که سایت شما رشد می کند، هنگام تنظیم محتوا و آزمایش پلاگین ها، سرعت سایت را در نظر داشته باشید.

 

در اینجا چند قدم وجود دارد که می توانید برای بهبود سرعت صفحه انجام دهید:

 

  • یک ارائه دهنده هاست معتبر و سریع انتخاب کنید.
  • برای تجربه کاربری، درباره Core Web Vitals بخوانید.
  • از شبکه توزیع محتوا (CDN) استفاده کنید.
  • تصویر خود را فشرده کنید تا اندازه فایل به حداقل برسد.
  • با بارگذاری تنبل تصاویر را آزمایش کنید.
  • کدهای HTML، CSS و جاوا اسکریپت خود را کوچک کنید.
  • برای جلوگیری از زمان بارگذاری اضافی، تغییر مسیرهای صفحه را کاهش دهید.
  • استفاده از جاوا اسکریپت مسدودکننده رندر را به حداقل برسانید.
  • از کش مرورگر برای افزایش سرعت بارگذاری صفحه استفاده کنید.

 

بر اساس تحقیقات گوگل، شانس پرش (یک جلسه کاربر تک صفحه ای در یک سایت) زمانی که زمان بارگذاری یک صفحه از ۱ به ۳ ثانیه رسید، ۳۲ درصد افزایش یافت و زمانی که زمان بارگذاری از ۱ به ۱ رسید، ۹۰ درصد افزایش یافت. ۵ ثانیه

 

سرعت صفحه خود را با ابزاری مانند Google PageSpeed Insights یا GTMetrix بررسی کنید.

 

۲. طراحی سایت مناسب برای موبایل

طراحی سایت سازگار با موبایل برای دستیابی به موفقیت در سئو در سال ۲۰۲۴ کاملاً حیاتی است. امروزه اکثر کاربرانی که به سایت شما می آیند احتمالاً از دستگاه تلفن همراه استفاده می کنند.

 

گوگل به‌روزرسانی سازگار با موبایل خود را برای ارتقای رتبه‌بندی صفحات سازگار با موبایل در نتایج جستجوی تلفن همراه آغاز کرد. اکنون، یک سایت تلفن همراه و محتوای آن توسط گوگل جدا از نسخه دسکتاپ، اغلب به عنوان اولویت بر دسکتاپ، خزیده می شود.

 

اکثر تم ها و قالب های امروزی باید به عنوان پاسخگو برای موبایل توسعه داده شوند، مانند اکثر تم های وردپرس و سازندگان وب سایت های محبوب.

 

صرف نظر از این، بهتر است قبل از انتخاب و نصب تم، بررسی و مستندات تم را جستجو کنید.

 

برای تأیید اینکه صفحات وب شما برای موبایل مناسب هستند، از تست سازگاری با موبایل گوگل استفاده کنید.

 

۳. محتوای سایت خود را برنامه ریزی کنید

ایجاد یک برنامه محتوا تضمین می کند که موضوعات زیادی برای ایجاد صفحات جداگانه در اطراف شما وجود دارد که با آنچه مخاطبان شما جستجو می کنند مرتبط هستند.

 

در اینجا اقداماتی وجود دارد که باید برای یک استراتژی محتوای سئو موثر انجام دهید:

 

  • فهرستی از موضوعات برای ایجاد صفحات بر اساس تحقیق تهیه کنید.
  • فهرستی از کلمات کلیدی دم بلند را بر اساس این موضوعات تهیه کنید.
  • برنامه ریزی کنید تا برای هر موضوع صفحات جداگانه ای در سایت خود ایجاد کنید.
  • در مورد موضوعات خود به عنوان بخشی از مجموعه های موضوعی فکر کنید.
  • از نقشه های سایت به عنوان نقشه های محتوای صفحه استفاده کنید.

 

مشخص کردن موضوعات صفحه، ترسیم و ساختار سایت خود را برای موتورهای جستجو، ایجاد خوشه های موضوعی و هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب را بسیار آسان تر می کند.

 

توصیه می کنم از یک فلوچارت یا ابزار سازنده نقشه سایت مانند Octopus.do، Lucidchart یا XMind برای ترسیم ساختار سایت و خوشه های موضوعی برای صفحات آینده استفاده کنید.

 

۴. کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید

هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب یا پرس و جوهای جستجو می تواند یک کمپین سئو را ایجاد یا شکست دهد.

 

برای یافتن موضوعات مورد تقاضا و کلمات کلیدی با سطوح رقابتی مناسب برای نوشتن، از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی قابل اعتماد استفاده کنید.

 

Google Keyword Planner یک ابزار رایگان و مفید برای تحقیق کلمات کلیدی است که در Google Ads تعبیه شده است و می توانید برای شروع از آن استفاده کنید.

 

اگر به‌تازگی شروع به کار کرده‌اید یا در شرف راه‌اندازی یک سایت جدید هستید، کلمات کلیدی با حجم کمتر و رقابت کم را هدف قرار دهید تا جذابیت بیشتری کسب کنید. Semrush بینش های ارزشمندی را در این مورد ارائه می دهد.

 

همانطور که ترافیک شروع به ریزش می کند، کنسول جستجوی Google را بررسی کنید تا عبارات رقابتی و تاثیرگذاری بالاتری را که شروع به رتبه بندی برای آنها کرده اید شناسایی کنید.

 

از اطلاعات کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتیکس برای کمک به بهبود برنامه محتوای موجود خود، راهنمایی استراتژی محتوای خود و اولویت بندی موضوعات برای نوشتن استفاده کنید. 

 

۵. رقابت را تجزیه و تحلیل کنید

تجزیه و تحلیل سایت های دیگری که از نظر موضوعات و کلمات کلیدی هدف شما رتبه خوبی دارند، یکی از بهترین راه ها برای درک سریع انواع محتوای مورد نظر گوگل است.

مشابه تحقیقات کلمات کلیدی، من به شدت توصیه می کنم از یک پلتفرم پیشرو در صنعت مانند Semrush برای تجزیه و تحلیل رتبه بندی رقبا، صفحات برتر، ترافیک و موارد دیگر استفاده کنید.

 

هنگام تجزیه و تحلیل یک سایت رقیب با ابزاری مانند Semrush:

 

  • مشاهده روند ترافیک ارگانیک سایت؛ اگر بالا می رود آنها کاری را درست انجام می دهند.
  • صفحات پرترافیک و کلیدواژه های اساسی که باعث ترافیک می شوند را بررسی کنید.
  • کلمات کلیدی با نمره دشواری کلمه کلیدی کمتر را برای اولویت بندی هدف گذاری یادداشت کنید.
  • پروفایل بک لینک رقیب را برای فرصت های پیوند بالقوه کاوش کنید.
  • از ابزار ردیاب رتبه برای نظارت بر رتبه بندی رقبا در کنار رتبه خود استفاده کنید.
  • این نوع بینش رقابتی برای گرفتن محتوای با کیفیت بالا و تصمیمات بهینه سازی برای بهبود سئو و در عین حال صرفه جویی در زمان بسیار ارزشمند است.

 

۶. محتوای با کیفیت ایجاد کنید

ابتدا برای مخاطبان خود بنویسید و سپس برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. تمرکز بر روی رتبه‌بندی آسان است، اما اگر محتوا با خوانندگان شما طنین‌انداز نشود، رتبه ۱ کمکی نخواهد کرد.

 

تحقیق در مورد موضوع و کلمه کلیدی به شما کمک می کند تا بفهمید مخاطبان شما هنگام جستجو به دنبال چه چیزی هستند و هدفشان ایجاد محتوای مرتبط است که هدف جستجوی آنها را حل می کند.

 

در مقایسه با آنچه که در حال حاضر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بندی شده است، سعی کنید محتوا را به طور طبیعی به گونه ای بنویسید که فکر می کنید برای مخاطبان شما مفید است و خواندن آن آسان است.

 

بعد از اینکه محتوای محتوای شما نوشته شد، زمان خوبی برای بهینه سازی برای کلمات کلیدی خاص و اصطلاحات مرتبط است. از نرم افزارهای سئو نویسی مانند Surfer برای ایجاد محتوا به طور موثر استفاده کنید و در زمان خود صرفه جویی کنید.

 

۷. SEO On-Page را انجام دهید

درک اینکه چگونه می توانید سئو داخلی سایت خود را بهبود ببخشید برای رتبه بندی خوب بسیار مهم است.

 

در حالی که می‌توانید محتوای فوق‌العاده‌ای را در سایت خود منتشر کنید، اما اگر بهینه‌سازی یا ساختاربندی نشده باشد که گوگل ترجیح می‌دهد، رتبه‌بندی نمی‌شود و ترافیک دریافت نمی‌کند.

 

سئو داخلی شامل بهینه سازی صفحات وب و محتوای آنها برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو و ارائه تجربه بهتر برای کاربران است.

 

در اینجا چند نکته سریع و کاربردی برای بهبود سئوی صفحه وجود دارد:

 

  • از URL های صفحه تمیز استفاده کنید که شامل عبارت کلیدواژه موضوعی هر صفحه است.
  • از کلمات کلیدی مرتبط در توضیحات متای صفحه، عنوان جستجو و هدرها استفاده کنید.
  • کلمه کلیدی مورد نظر و اصطلاحات مرتبط را در سراسر صفحه خود بگنجانید.
  • از پر کردن کلمات کلیدی یا استفاده غیر طبیعی از کلمات کلیدی در محتوای خود اجتناب کنید.
  • محتوای بصری مانند تصاویر و ویدیو را برای بهبود کیفیت محتوا ترکیب کنید.
  • برای توصیف تصاویر خود از متن جایگزین توصیفی، که به عنوان تگ alt نیز شناخته می شود، استفاده کنید.

 

با رشد سایت خود از ابزارهای ممیزی SEO برای اسکن صفحات، ارزیابی لینک های داخلی و خارجی، بررسی عناوین و توضیحات متا، بررسی محتوای تکراری و موارد دیگر استفاده کنید.

 

برای بینش در مورد آنچه گوگل ترجیح می دهد، به سادگی با استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر خود جستجو کنید تا نوع محتوایی را که Google در حال حاضر دوست دارد برای آن کلمه کلیدی در رتبه اول قرار دهد، انجام دهید.

 

۸. از پیوندهای داخلی استفاده کنید

پیوندهای داخلی را برای بهبود ناوبری سایت، تجربه کاربر و پتانسیل رتبه بندی اضافه کنید.

 

متن مورد استفاده به عنوان پیوند، که به عنوان متن لنگر شناخته می شود، و صفحات پیوند دهنده به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات شما و ارتباط آنها با موضوعات و کلمات کلیدی خاص را درک کنند.

 

هنگام پیوند داخلی به یک صفحه یا پست وبلاگ در سایت خود، سعی کنید از تغییرات طبیعی عبارت کلیدی در پیوندهای خود استفاده کنید که می خواهید صفحه برای آنها رتبه بندی شود.

 

همچنین، در نظر بگیرید که چگونه می توانید محتوای اطراف پیوندهای داخلی خود را بهبود بخشید. این محتوا می تواند زمینه بیشتری را برای گوگل برای صفحات داده شده و پیوند داده شده فراهم کند.

 

افزودن و بهینه سازی لینک های داخلی و متن لنگر آنها یک راه اثبات شده برای بهبود رتبه بندی جستجو است، به خصوص زمانی که صفحات زیادی از قبل در گوگل ایندکس شده اند.

 

۸. یک استراتژی لینک سازی ایجاد کنید

مانند محتوا، لینک ها جنبه اساسی بهینه سازی موتور جستجو هستند. گزارش آگهی بدون لینک، موتورهای جستجو مانند گوگل نمی توانند سایت شما را بخزند و با هم ارتباط برقرار کنند تا مشخص کنند یک صفحه درباره چیست و چگونه آن را رتبه بندی کند.

 

بک لینک ها نیز یکی از قوی ترین سیگنال های رتبه بندی در الگوریتم جستجوی گوگل هستند. چگونه بک لینک کسب می کنید؟ در اینجا چند نکته برای ایجاد پیوند آورده شده است:

 

  • یک کمپین ردیابی برند را در Semrush راه اندازی کنید تا نام های تجاری را در وب نظارت کنید. اگر نام تجاری خود را پیدا کردید و پیوند داده نشده است، درخواست یک پیوند به سایت خود کنید.
  • پروفایل های بک لینک رقبا را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا صفحاتی که به آنها لینک می دهند کاندیدای خوبی برای ارائه ارزش هستند مانند یک پست مهمان که شامل یک لینک به سایت شما است یا خیر.
  • برای افزایش پتانسیل بک لینک، محتوای مفید و اصلی را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
  • اینفوگرافیک هایی برای اشتراک گذاری آنلاین ایجاد کنید که احتمالاً می تواند پیوندهای طبیعی بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد.
  • از Semrush برای اسکن بک لینک های رقبا برای یافتن لینک های شکسته استفاده کنید، جایی که می توانید به سایت پیوند دهنده دسترسی پیدا کنید و توصیه کنید به جای آن به صفحه مربوطه شما اشاره کنند.

 

در حالی که هیچ میانبری برای به دست آوردن کیفیت، لینک های ورودی برای کمک به افزایش رتبه موتور جستجو وجود ندارد، این نکات نقطه شروع خوبی هستند.

 

۱۰. از داده های ساخت یافته استفاده کنید

داده های ساختاریافته یک قالب استاندارد شده توسط گوگل برای درک یک صفحه و محتوای آن است. شکل رایج داده های ساختاریافته، نشانه گذاری طرحواره از پروژه هایی مانند Schema.org است که صدها نوع طرحواره را ارائه می دهد.

در حالی که گوگل در حال حاضر کار بسیار خوبی در درک محتوای صفحه انجام می دهد، علامت گذاری HTML صفحه با داده های ساختاریافته یا طرحواره می تواند به طور بالقوه صفحه را واجد شرایط نشان دادن به عنوان یک نتیجه غنی کند.

 

نتایج غنی، قطعه‌های منحصربه‌فردی هستند که در نتایج جستجوی Google نمایش داده می‌شوند، مانند قطعه‌های برجسته (بخش‌هایی از محتوای مرتبط یا موارد فهرست از یک صفحه)، تصاویر، رتبه‌بندی ستاره‌ها، جزئیات نویسنده یا محصول و غیره.

 

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، افزونه‌های SEO مانند Rank Math یا Yoast SEO با ایجاد خودکار طرحواره‌های اساسی برای صفحات و پست‌های وبلاگ شما به شما کمک می‌کنند.

 

هر دو افزونه معتبر هستند و نسخه های رایگان و پولی را ارائه می دهند. در حال حاضر، من ترجیح می دهم از Rank Math Pro برای دسترسی به ابزار پیشرفته تولید طرحواره آنها استفاده کنم.

 

دستیابی به نتایج سئو

با توجه به اینکه گوگل الگوریتم جستجوی خود را ۵۰۰ تا ۶۰۰ بار در سال به روز می کند، هیچ کس فرمول دقیق رتبه بندی شماره ۱ یا دستیابی به مقدار مشخصی از ترافیک را در تاریخ تعیین شده نمی داند.

 

با این حال، نکات بهینه سازی موتورهای جستجو در بالا باید به افزایش شانس شما برای افزایش رتبه کلمات کلیدی و هدایت ترافیک ارگانیک بیشتر به وب سایت شما کمک کند.

 

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که شروع کنید و ثابت قدم باشید! با ایندکس شدن بیشتر محتوا و لینک های شما در گوگل، ناگزیر اطلاعاتی به دست خواهید آورد که به شما کمک می کند استراتژی سئوی موثرتری ایجاد کنید و به نتایج بهتری برسید. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بند موزیک

مقالات نمونه رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح